
L’adhesió a la marca Pays Cathare® és la conseqüència lògica del treball de desenvolupament dut a terme des de fa diversos anys per l’Associació dels Truficultors de la regió de l’Aude.
Després d’haver federat els productors sobre el principi de la qualitat, és el moment de posicionar el departament de l’Aude com un departament trufícola. L’objectiu és fer reconèixer la tòfona de la marca “Le Pays Cathare®” com un element del patrimoni que afavoreix l’economia local. La seva notorietat ha de travessar “les nostres fronteres”.
La marca Pays Cathare®, més enllà de garantir la qualitat organolèptica, té com a objectiu la identificació, per mitjà de l’embalatge i els colors del Pays Cathare®, de les tòfones negres o “melanosporum” procedents de l’Aude i que respecten el plec de condicions.
Les tòfones “Le Pays Cathare®” seran comercialitzades exclusivament als mercats de tòfones de Mossolens, Talairan i Vilanava.
Una tria selectiva realitzada per un expert identificarà les tòfones que es beneficiaran de la marca “Le Pays Cathare®”. El criteris de selecció es basen en la varietat, l’estat sanitari i la maduresa.
La tòfona serà presentada en una bosseta o en un recipient transparent tancat amb un adhesiu que especificarà les seves característiques, i que garantirà la seva traçabilitat i explicarà el compromís dels truficultors.
És una picada d’ullet per a afavorir-ne un consum diferent! La tòfona, el regal que s’ofereix en un bell embalatge… Una compra ciutadana que contribueix al desenvolupament econòmic de l’Aude… En efecte, conserva els paisatges i constitueix un atribut incontestable per al turisme i l’agricultura.
La marca Pays Cathare vol fer de la tòfona el floró de la gastronomia de l’Aude. La posició dedicada a aquest producte, clarament identificat, en el menús dels nostres restaurants i albergs, distingits amb la marca “Le Pays Cathare”, així com el suport dels xefs a l’hora de promocionar-lo, recolzen la seva imatge i el seu renom. Aquesta marca col·lectiva territorial permet crear lligams amb els altres actors del territori i obrir, mes enllà de la producció i de la transformació, perspectives econòmiques en l’àmbit turístic. Estades que tractin la temàtica de les tòfones, el desenvolupament de relacions amb la casa de la tòfona, amb els consumidors de les ciutats per mitjà de la creació de nous mercats, el reconeixement d’altres tipus de tòfones per tal d’ampliar la gama… tot d’altres sectors que s’han de desenvolupar.