Sitges posa en marxa una nova activitat per dinamitzar la gastronomia i promocionar la seva oferta de tapes i aperitius. Fruit de la iniciativa d’establiments associats al Gremi d’Hostaleria de Sitges, de l’1 al 10 d’abril bars i restaurants engeguen la ruta de tapes Sitges tapa a tapa.
La campanya compta amb el patrocini d’Estrella Damm i la col·laboració de l’Agència de Promoció Turisme de Sitges.
Durant 10 dies, 20 bars i o restaurants de Sitges oferiran una tapa dissenyada especialment per l’ocasió i una canya de cervesa Damm pel preu de 2,40 €. També s’estrena un concurs perquè els clients triïn quina d’aquestes tapes els ha agradat més per decidir la millor creació de la campanya. A més, entraran al sorteig d’un cap de setmana a Sitges en un hotel 5*, gentilesa Dolce Sitges, i d’altres sorpreses.
La informació dels establiments inclosos al Sitges tapa a tapa es pot trobar en els fulletons que es reparteixen des de l’Oficina d’Informació Turística, situada a la plaça Eduard Maristany, davant de l’estació de tren; en els propis establiments participants, o consultant al web www.sitgestapa.cat on es poden descarregar totes les fitxes dels locals. Als fulletons hi ha detallat el nom de l’establiment, l’adreça i la seva proposta de tapa amb una descripció i fotografia. També hi ha la butlleta per participar al concurs i votar.
Un dels impulsors de la campanya és Manel Andreu, soci del bar El Cable, qui explica que “Sitges és coneguda per la seva àmplia i qualitativa oferta gastronòmica. També hi ha però un ventall ampli de bars que oferim tapes i aperitius però que potser no som tant reconeguts. Pensem que aquesta campanya és una bona eina per fer-nos sentir i aprofitar el bon temps, abans de la temporada alta. Tenim com a mirall el Menjar de Tast que ha contribuït a reposicionar la gastronomia sitgetana”.
El Sitges tapa a tapa neix amb la voluntat de ser una activitat participativa i que doni vida als bars i restaurants de la vila. Depenent de la seva acceptació, ja hi ha la voluntat de fer-ne més edicions en d’altres èpoques de l’any.